Welkom gast, op dit moment bent u niet ingelogd. (Klik hier om in te loggen)(Ik heb nog geen account)

Review Football Manager 2007

26 oktober 2006 - Football Manager is terug en hoe! De nieuwste versie van Football Manager, Football Manager 2007, is inmiddels uit. Opnieuw zijn er weer een groot aantal nieuwe opties in vergelijking met de versie van een jaar eerder. Het zal de fervente Football Manager fans opnieuw weken spelplezier gaan bezorgen.

Een van de nieuwe features bij Football Manager 2007 is de mogelijkheid met de satellietclubs. De vaderlandse topclubs hebben al bij het begin van het spel een aantal samenwerkingsverbanden, zo is er tussen Feyenoord en Excelsior een samenwerking. Als manager kan je het bestuur vragen uit te kijken naar extra satellietclubs. Het bestuur geeft dan mogelijk enkele weken later een aantal opties waar jij een aanbeveling uit kan doen. Naast een samenwerking met clubs uit bijvoorbeeld Duitsland, Portugal of Zwitserland is het bij grote clubs ook mogelijk een samenwerking aan te gaan met clubs uit Japan of China. Beide partijen profiteren dan volop van elkaars mogelijkheden, de inkomsten uit merchandising zullen toenemen. Wel zal je jaarlijks een groot bedrag moeten betalen. Hiernaast is het mogelijk als kleine club dat een grotere club je benadert om een samenwerking aan te gaan. Clubs als Juventus, Barcelona of Real Madrid zouden dan spelers bij je kunnen stallen.

Een ander punt wat mensen zal aanspreken is het scoutingsgedeelte. Als manager heb je nu een of meerdere scouts in dienst en deze kan je naar eigen inzicht spelers laten scouten en daar een rapport van uit laten brengen. Hoe vaker je een scout naar een bepaalde speler stuurt hoe completer dit rapport is, inclusief de mogelijke transferprijs en zijn goede plus zwakke punten. Ook wordt aangegeven of hij een versterking voor je huidige elftal zal zijn en of de scout verwacht dat hij in de toekomst beter zal worden.

Wat betreft het scoutingsgedeelte werk je met bepaalde kennis van landen en gebieden. Stel je dus bijvoorbeeld een scout aan uit Zwitserland dan zal jouw club meer kennis gaan vergaren uit dat land. Automatisch zijn scouts uit Nederland relatief goed geďnformeerd over de Belgische en Duitse markt en daarnaast natuurlijk ook de Nederlandse. Ook door satellietclubs te zoeken zal je kennis van bepaalde gebieden gaan toenemen. De kennis kan ook toenemen door je scout langere tijd in een bepaald land te laten scouten.

Je bestuur speelt ook een steeds grotere rol in het spel. Als manager kan je meer dingen vragen, waaronder natuurlijk de satellietclubs, maar je kan ook uiteindelijk een overname van je club meemaken. Regelmatig besluit een voorzitter van een club de aandelen te verkopen aan een ander. De nieuwe bestuurder heeft dan weer plannen met de club die positief of negatief voor je kunnen uitpakken. Het kan dus voorkomen dat bij Ajax de voorzitter opstapt en de nieuwe eigenaar besluit veel geld in de club te pompen.

De communicatie met spelers is ook uitgebreid. Je kan nu je spelers vragen advies te geven over mogelijke versterkingen voor zoveel het team als ook de technische staf. Als manager bij PSV zou je Jefferson Farfan bijvoorbeeld kunnen vragen of hij spelers van zijn nationale team (Peru) kan aanraden.

Football Manager is er opnieuw in geslaagd een groot aantal foto’s en logo’s te kunnen vergaren door het aanschaffen van licenties. Ook de Nederlandse clubs en spelers zijn hierin vertegenwoordigd, als ook bijvoorbeeld de clubs uit Spanje en Schotland. Tegenvaller is echter dat Oranje weer niet meedoet. Het Nederlands Elftal roept geen spelers op en speelt dus met fictieve namen. Als manager van Ajax zal zodoende Heitinga of Huntelaar nooit worden opgeroepen. Voor Jong Oranje kan dat overigens wel. Uiteindelijk als je goede resultaten levert kan je het zelf schoppen tot bondscoach!

VoetbalPlus.nl mag drie games weggeven aan haar bezoekers. Stuur nu je motivatie waarom je zou moeten winnen plus je adres op naar [email protected]

Voetbalreis naar Barcelona of Londen? www.voetbalreizen.nl

Voeg dit artikel toe aan NUjij.nlVoeg dit artikel toe aan MSN ReporterVoeg dit artikel toe aan ekudos.nlVoeg dit artikel toe aan Digg.comVoeg dit artikel toe aan je Google Bookmarks